مواد تشکیل دهنده و ساختار و اجزای تایرهای SBR

مطالب دیگر:
🔗بررسی نقش و اهمیت فسفر در گیاهان🔗بررسی انواع و میزان اختلالات رفتاری در بین دانش آموزان دختر و پسر همراه با نمونه موردی🔗بررسی نقش هورمون اسيد استروئيد در رشد و نمو🔗بررسي تاثیر موسيقي و موسيقي درماني بر درمان بیماریها و افزایش مهارت های انسان🔗تحقیق در مورد بیماری هپاتیت ای A مناسب جهت ارائه درسی🔗بررسی رابطه تيپ های شخصيتی دبيران دبيرستانهای دخترانه بامیزان موفقیت در شهرستان رشت🔗بررسی همت مضاعف و تلاش های فرهنگی امام صادق (ع)🔗بررسی و مقايسه میزان اضطراب ميان دانشجويان دختر و پسر و عوامل موثر بر اضطراب🔗بررسی آثار و نشانه های بحران هویت و دلایل بروز بحران هویت🔗بررسی مقايسه نحوه رفتار اجتماعي در بين جوانان معتاد و غير معتاد🔗بررسی ویژگی های معلم در قرن 21🔗بررسي و مقايسه عزت نفس بين دانشجويان ورزشكار و غير ورزشكار پسر و دختر🔗بررسي رابطه بين شيوه هاي فرزند پروري مادران با انگيزش پيشرفت دانش آموزان سال سوم دبيرستان🔗بررسي تاثير زنگ ورزش بر روي سلامت رواني دانش آموزان🔗بررسي و مقايسه افسردگي در بين جوانان ورزشكار و غير ورزشكار🔗دانلود پیشینه تحقیق و چارچوب نظری در خصوص باورهاي خود درآمدي و سخت رویي روان شناختي🔗بررسي رابطه بين هوش هيجاني و وسواس در بين دختران🔗بررسی و مطالعه ارتباط میان هوش هیجانی و رشته تحصیلی دانشجویان🔗بررسی و مقايسه رضايت شغلي پزشكان در بين بخشهاي عمومي و خاص🔗بررسی و کاربرد تقويت كننده هاي چرخشي (دوراني) و موتورهاي الكتريكي كسري اسب بخار
مواد تشکیل دهنده و ساختار و اجزای تایرهای SBR|30018162|loy
جوینده گرامی در این پست شما فایل با عنوان مواد تشکیل دهنده و ساختار و اجزای تایرهای SBR را مشاهده می نمایید.

فرمت فایل: word

تعداد صفحات: 36

رویه یا آج تایر SBR

این قسمت تایر SBR مستقیما با سطح جاده در تماس است و لذا می بایست ضمن داشتن حداکثر مقاومت ممکن در مقابل سایش به نحوی قابلیت چنگزنی به جاده و حداکثر کارایی در پیش بردن خودرو با کمترین انرژی ممکن را داشته باشد. تامین اتکای مناسب خودرو روی سطح جاده و اصطکاک با آن و همچنین فرمانگیری مناسب از دیگر خصوصیات مهم رویه ی تایر SBR است. بخشی از این خصوصیات از طریق ترکیب بهینه مواد تشکیل دهنده رویه و بخشی از طریق ساختار تایر SBR و بخش مهم دیگری به کمک گل تایر SBR تامین می گردد.

بدنه یا منجید تایر SBR

بدنه تایر SBR از لایه های متعددی تشکیل می گردد و استحکام آن نقش تعیین کننده ای در دوام و بقای تایر SBR دارد. بدنه تایر SBR ضمن داشتن مقاومت کافی برای تحمل فشار های ناشی از باد و بار می بایست از انعطاف لازم برای تحمل فشارهای ناشی از نوسان حاصل از حرکت تایر SBR روی جاده نیز برخوردار باشد.

میزان مقاومت بدنه تایر SBR برای تحمل بارگذاریهای مختلف با تعداد لایه های تشکیل دهنده آن مشخص می شود .هر چه تعداد لایه ها بیشتر باشد ویا نخهای آن ضخیم تر، تحمل بار تایر SBR بیشتر خواهد بود. برای محافظت بدنه در مقابل اثرات تخریبی عوامل جوی و برخورد با مانع، روی دیواره تایر SBR با لایه ای از لاستیک خاص و مقاومت پوشیده می شود که به آن دیواره می گویند.

طوقه یا بید تایر SBR

در داخل لبه های تایر SBR که بر روی رینگ مستقر می شود سیمهای حلقه ای شده ای قرار داده می شود. این حلقه ها از تعدادی سیم تک رشته ای فولادی با روکش مس یا برنز که دارای مقاومت کششی بالایی هستند ساخته می شوند.

نقش طوقه در تایر SBR، ایجاد ناحی ای سخت و عملا غیر قابل کشش در محل نشیمنگاه تایر SBR روی رینگ است تا تایر SBR به درستی و با ثبات کافی در شرایط مختلف حرکتا خودرو روی رینگ مستقر و ثابت باقی مانده فشار باد داخلی تایر SBR را نیز تحمل نماید.

در تایر SBR های رادیال تیوبلس (بدمن تیوب) دقت در اندازه این قسمت و تناسب دقیق آن با اندازه رینگ از خروج باد پیشگیری می کند. از سوی دیگر این موجب می شود که جا رفتن تایر SBR بر روی رینگ به سهولت تایر SBR های معمولی نبوده و نیازمند تمهیدات خاصی است .

PATTERN طرح آج یا نقش گل

برای افزایش کارایی رویه تایر SBR علاوه بر استفاده از مواد تشکیل دهنده خاص معمولا آن را با طرح های خاصی شیار دار و منقوش می سازند. این نقوش را کلا نقش گل یا پترن(Pattern) می نامند. طرح گل علاوه بر زیبا کردن ظاهر تایر SBR در کارکرد بهینه آن از نظر چنگ زنی بهتر، ترمز گیری مناسب تر، راندن آب سطح جاده به طرفین مسیر حرکت تایر SBR و همچنین خنک کردن تایر SBR بسیار موثر است.

با توجه به شرایط مختلف جاده ای و حرکتی هر گروه از گلهای تایر SBR برای کارکرد خاصی طراحی می شوند. مثلا تایر SBR هایی که برای کار در معادن و جاده های خاکی طراحی می شوند گل های مناسب خود را دارند. یا در تایر SBR های سنگین برخی گل ها برای چرخ های عقب و برخی برای چرخ های جلو مناسب ترند. لذا انتخاب درست گل مناسب با کارکرد مورد نظر می تواند کارایی ودوام بیشتر، فرمانگیری بهتر و صدای کمتر را به دنبال داشته باشد.

طرح نیم دنده (چرخ های عقب – LOG )

این طرح گل مخصوص محور عقب خودروهای کامیونی و وانتی ، مطابق شکل دارای شیارهای عرضی در سرتاسر محیط است.

طرح نیم دنده، راندن و پیش بردن خودرو را به خوبی انجام داده و قدرت چنگ زنی و ترمزگیری بسیار خوبی دارد ولی در سرعت های بالا صدای زیادی تولید کرده و در صورت استفاده در محور جلو موجب سفت شده فرمان و سایش پله ای تایر SBR می شود. لذا توصیه می شود از این طرح فقط در محور میانی و عقب استفاده شود.